Korsør Kunstforenings Sommerudstilling 25

Fernisering mandag d. 30. juni 2003 kl. 16:00

v/ borgmester Knud Vincents
Udstilingen er arrangeret af Korsør Kunstforening

Det er en stor glæde for Korsør Kunstforening for 25. gang at præsentere vores sommerudstilling nu for tredje gang i Store Magasin på Fæstningen på Søbatteriet i Korsør. Den første udstilling var i 1997 og med corona pause i 2019 og 2020 er det derfor nu den 25. udstilling med professionelle vestsjællandske kunstnere.

Det er dejligt at kunne byde velkommen til 5 kunstnere: Jane Morten, John Würtz, Jesper Neergaard, som alle har været med fra starten, Susanne Thea fra 2008 og Lillian Neergaard i 2013 (gæst i 2002). Jeg vil gerne på alle de skiftende bestyrelsers vegne takke de kunstnere, som beredvilligt har medvirket på en eller flere og rigtig mange udstillinger. Det er heldigvis de fleste af kunstnerne vi har mødt på mange udstillinger og har kunnet følge den enkelte kunstners udtryk gennem årene. Det kan være rart med et gensyn med kendte teknikker, selvom vi som gæster også bliver mødt med overraskelser og nye veje i motiv eller teknik fra tid til anden. Skiftet af kunstnere over årene er ofte sket af naturlige årsager ved fraflytning, helbred, dødsfald o.a.

Kunstforeningen har gennem tiden ved flere lejligheder også præsenteret kunstnerne enkeltvis eller flere sammen på forskellige udstillinger.
Kunstforeningens bestyrelse synes denne årlige markering for byen og vores gæster har været god. Vi er nu kommet til et punkt, hvor der skal tænkes nye tanker om vores del af kunstlivet i Korsør og omegn.

Filer til download:
Udstillingskatalog A5 folder (.pdf)